Fantazja filmowa. Andrzejki symfonicznie.
Wystąpią:
- Hadrian Filip Tabęcki - fortepian i aranżacje
- Anna Ozner - wokal
- Toruńska Orkiestra Symfoniczna
- Agata Zając - dyrygent
W programie:
- Libertango („Frantic”) [3’40]
- As time goes by („Casablanca”) / Przeminęło z wiatrem („Gone With The Wind”) [5’15]
- A time for us („Romeo i Juliet”) [4’20]
- Titanic Suite („Titanic”) [5’00]
- Suita Sensacyjna („James Bond Main Theme”/„Stawka większa niż życie”/„Mission Impossible”/„07 zgłoś się”/„Różowa Pantera”/„Vabank”) [7’23]
- Lejdistango („Lejdis”) [3’40]
- Now we are free („Gladiator”) [4’15]
- Suita Awanturnicza („Ghost In The Shell”/„Gladiator”/„”Pirates Of Caribbean”/ „Poszukiwacze zaginionej Arki”/„Akademia Policyjna”/„Jak rozpętałem drugą wojnę światową”/„Imperial March”/„Most na rzece Kwai”) [6’00]
- Morricone Suite („La legenda del pianista sull’oceano”/„The Mission”/„Chi Mai”/„Once Upon A Time In The West”/„For A Few Dollars More”/„The Good, The Bad And The Ugly”/ „Ecstasy Of Gold”) [6’40]
- Godfather Suite („Godfather Trilogy”) [8’00]
- Skyfall („Skyfall”) [4’30]
- Suita Bohaterska („Pan Wołodyjowski”/„Janosik”/„Czarne chmury”/„Czterej pancerni i pies”/„Taniec Eleny” z filmu „Bandyta”) [7’15]
Z okazji andrzejek zapraszamy Państwa na koncert muzyki filmowej. Na ten wieczór artyści przygotowali specjalny program, na który składają się największe przeboje tego gatunku. W repertuarze znalazły się hity m.in. z takich filmów jak „Titanic”, „Ojciec chrzestny”, „Skyfall”, „Mission Impossible”, „Gladiator” czy „Piraci z Karaibów”.
Zaczniemy od Libertango z filmu „Franatic” Romana Polańskiego, który opowiada historię amerykańskim kardiochirurga, w wyniku intrygi wciągniętego w niebezpieczne konszachty półświatka przestępczego. Następnie zabrzmią trzy romantyczne suity: As time goes by (medeley muzyki z filmów „Casablanca”i „Przeminęło z wiatrem”), Titanic suite („Titanic”), a także A time for us.
A time for us, to utwór skomponowany przez Nino Rotę na potrzeby filmu Franco Zeffirellego z 1968 roku, który jest ekranizacją słynnego dramatu Williama Shakespeare’a „Romeo i Julia”. Utwór Roty towarzyszy tragicznej historii, opowiadającej o nieszczęśliwej miłości dwojga młodych ludzi, pochodzących ze zwaśnionych ze sobą rodów.
Podczas koncertu usłyszymy także utwór skomponowany przez Hansa Zimmera Now we are free na potrzeby filmu „Gladiator”. Pieśń zaśpiewana przez Lizę Gerrard zdobyła Złotego Globa w 2001 roku i była nominowana do Oscara.
A to jeszcze nie koniec czekających nas muzyczny wrażeń – tego wieczoru usłyszymy utwory pochodzące ze znanych filmów szpiegowskich i kryminalnych. Usłyszymy Suitę sensacyjną zawierającą medeleye kompozycji pochodzących m.in. z filmów o Jamsie Bondzie, Ethanie Huncie z „Mission Impossible” i Agencie 07, a także Suitę awanturniczą – to z kolei połączenie muzyki filmowej, pochodzącej m.in. z „Piratów z Karaibów”, „Ghost In The Shell”, „Jak rozpętałem II Wojnę Światową” i „Gwiezdnych wojen”.
Morricone Suite, na którą składają się utwory m.in. z takich filmów jak „Misja”, „Pewnego razu na Dzikim Zachodzie”, „Dobry, zły i brzydki”, to hołd oddany muzyce filmowej, której autorem jest włoski kompozytor Ennio Morricone. Twórca ścieżek dźwiękowych do ponad 500 filmów. W 2007 roku artysta został uhonorowany Oscarem za całokształt dorobku artystycznego.
Koncert zwieńczy Suita Bohaterska z muzyką pochodząca z największych hitów polskiego kina: „Pan Wołodyjowskiego”, „Janosika”, „Czarnych chmur”, Czterech pancernych i psa” oraz „Bandyty”.
Hadrian Filip Trębecki
Zadebiutował w 1993 roku na scenie Teatru Dramatycznego w Warszawie spektaklem muzycznym pt. „Śpieszmy się kochać ludzi” do wierszy księdza Jana Twardowskiego. Kompozytor rock opery „Krzyżacy” (prapremiera 30 grudnia 2010 Warszawa, Sala Kongresowa) oraz opery „Dzień Świra” na podstawie utworu dramatokomicznego Marka Koterskiego pod tym samym tytułem (prapremiera: 29 stycznia 2012, Teatr Wielki, Poznań). Autor muzyki do filmów: „Kameleon”, „Lejdis”. Skomponował również muzykę do wielu przedstawień teatralnych, m.in.: „Czarownice z Salem”, „Mistrz i Małgorzata”, „Romeo i Julia”, „Piękny widok”, „Piękna Pani Seidenman”, „Okno na tamtą stronę”, „Wujek.81” , „Blue room), „Who is who?” (Teatr Yidishpil, Tel-Aviv, Izrael), „Straszna Gospoda”, „Odessa Mama” (Teatr Żydowski, Warszawa).
Kompozytor wielu piosenek do wierszy i tekstów m.in.: Wojciecha Młynarskiego, Wisławy Szymborskiej, Agnieszki Osieckiej, Jeremiego Przybory, Zbigniewa Herberta, ks. Jana Twardowskiego, Marcina Sosnowskiego, Jacka Bończyka, Adama Nowaka, Krzysztofa Feusette i Romana Kołakowskiego.
W wokalno-instrumentalnym dorobku kompozytorskim posiada m.in. szereg oratoriów: „Msza Polska wg ks. Jana Twardowskiego” do słów księdza Jana Twardowskiego (1998), kantata „Pieśń świata” do tekstów Starego Testamentu (w języku hebrajskim, łacińskim, starocerkiewnosłowiańskim, niemieckim i polskim, 2000), „Misterium Iniquitatis” do słów Romana Kołakowskiego (2005).
Aranżer, producent muzyczny, reżyser i scenarzysta. Wieloletni kierownik muzyczny licznych festiwali w Polsce (m.in. PPA Wrocław, Zielona Góra, Olsztyn) oraz recitali, przedstawień muzycznych i koncertów – jak również produkcji płytowych i telewizyjnych. Nagrywa dla rozgłośni radiowych i telewizyjnych (Polskie Radio Program 3, Polskie Radio Kraków, TVP Program 1 i 2, TVP Polonia, czy RTL7).
Współtworzy zespoły Kameleon i Tango Attack.
Laureat licznych nagród i wyróżnień za twórczość artystyczną, m.in.: za piosenkę premierową na wrocławskim PPA 1998 („Sobieinna” do tekstu Krzysztofa Feusette), czy nagroda za kompozycję muzyki do spektaklu TV „Piękna Pani Seidenman” w reżyserii Janusza Kijowskiego na Festiwalu „Dwa teatry” 2003 w Gdyni).
Założyciel Stowarzyszenia „Muzyka Bez Granic”.
Anna Ozner
Wokalistka, certyfikowana nauczycielka emisji i rehabilitantka głosu, aktorka, kompozytorka i autorka tekstów. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Zielonogórskiego i Szkoły Muzycznej im. M. Karłowicza w Zielonej Górze w klasie śpiewu solowego. Zadebiutowała na deskach Teatru Lubuskiego, przez lata związana była ze stołeczną Rampą i chorzowskim Teatrem Rozrywki, grając w spektaklach dramatycznych i musicalach (m.in. główna rola w West Side Story). Jest laureatką kilkunastu festiwali wokalnych w kraju i za granicą, m.in. Pamiętajmy o Osieckiej, Słowiański Bazar na Białorusi, gdzie reprezentowała Polskę, Europejskiego Festiwalu Duetów Musicalowych „Face to Face” (Grand Prix). Współpracą związana ze sceną kabaretową (Kabaret Moralnego Niepokoju) i estradą, towarzyszy wokalistom i aktorom podczas realizacji telewizyjnych (m.in. Festiwal Zaczarowana Piosenka, „Pejzaż bez Ciebie”, „Nie ma jak u mamy”, Festiwal im. Anny German). Udziela również głosu w dubbingu, pracuje jako wokalistka sesyjna. Jest aranżerką i wykonawczynią partii wokalnych do licznych produkcji scenicznych i fonograficznych w kraju i za granicą.
W 2013 roku wzięła udział w programie The Voice of Poland, krótko potem powstała płyta EP "Gdy popłynę" z autorskimi kompozycjami. Obecnie występuje na scenach całego kraju z zespołem Tango Attack, w spektaklu „Buenos Aires Tango Show”, który można obejrzeć również na scenie stołecznego Teatru Studia Buffo i orkiestrami filharmonicznymi w programie „ Fantazja filmowa” wg pomysłu i aranżacji Hadriana Filipa Tabęckiego.
Jako pedagog jest związana z Fundacją Anny Dymnej Mimo wszystko i Fundacją Młodzi Artyści. Na co dzień prowadzi zajęcia i terapię głosu w swoim Studiu Wokalnym w Warszawie. Współpracuje ze szkołą musicalową Akademia Młodych Talentów w Warszawie. Prowadzi również autorskie warsztaty i współtworzy festiwale wokalne na terenie całego kraju.
W 2017 roku była trenerką w show TV Polsat „Twoja twarz brzmi znajomo”. Jest autorką piosenek wykonywanych przez dzieci i młodzież podczas konkursów i koncertów w kraju i za granicą. Jest wokalistką wszechstronną, obracającą się w wielu stylach muzycznych- od tanga, prze soul, jazz , folk po mocniejsze rockowe brzmienia.
Agata Zając
Dyrygentka symfoniczna i operowa, absolwentka Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie prof. Marcina Sompolińskiego (2020). Karierę muzyczną rozpoczęła jako skrzypaczka, a doświadczenie dyrygenckie zdobywała już w trakcie studiów, prowadząc koncerty w Polsce i za granicą. W sezonie 2023/2024 pełniła funkcję asystentki dyrygenta Ludovica Morlota w Orkiestrze Symfonicznej w Barcelonie. Wcześniej była Dyrygentką Rezydentką w Filharmonii Sudeckiej (2021/2022) i Toruńskiej Orkiestrze Symfonicznej (2020/2021) oraz stypendystką Mills Williams Junior Fellow w Royal Northern College of Music w Manchesterze.
Współpracowała z licznymi orkiestrami w Europie, m.in. BBC Philharmonic, Manchester Camerata, Britten Sinfonia, Grazer Philharmoniker, Orchestre national de Metz, Orchestre de Picardie, Malmö Opera, Malta Philharmonic Orchestra, Athens Philharmonia, NOSPR oraz Filharmonią Szczecińską, Poznańską, Opolską i Zielonogórską. Jako asystentka dyrygenta w Warszawskiej Operze Kameralnej uczestniczyła w przygotowaniu premier oper Mozarta (Die Entführung aus dem Serail, Idomeneo) oraz historycznej rekonstrukcji Halki Stanisława Moniuszki w wersji wileńskiej. Agata Zając rozwijała się podczas prestiżowych kursów i akademii, m.in. Tonhalle Conductors Academy, Gstaad Conducting Academy, NOSPR Conducting Academy i Tanglewood Music Festival, współpracując z takimi mistrzami jak Paavo Järvi, Marin Alsop, Andris Nelsons, Peter Eötvös czy Jorma Panula. Jest laureatką II nagrody i Nagrody Publiczności w Siemens Hallé International Conductors’ Competition (2023) oraz wyróżnień na Malta International Conducting Masterclass & Competition (2018) i International Conducting Competition Città di Brescia (2021).
Mecenas Główny: Gmina Miasta Toruń
Mecenas Kultury - Główny Sponsor: PGE Polska Grupa Energetyczna S.A.
Mecenas Strategiczny: Strabag Sp. z o.o.
Mecenas Złoty: Weyna Invest Sp. J.
Mecenas: RTR Group Sp. z o.o.
Partner motoryzacyjny: Toyota Bednarscy
Partner technologiczny: Vobacom Sp. z o.o.
Organizator: Toruńska Orkiestra Symfoniczna
